6 Mayıs 2014 Salı

CarPlay'i denedik


Birkaç gün önce çok güzel bir deneme gerçekleştirdim. Apple'ın arabalardaki gücü CarPlay'i. CarPlay'in iPhone uyumluluğunu, eyes-free modunu, telefonla konuşmayı ve bazı uygulamaları denedim Volvo XC90'da denedim. Uzun uzun uygulamaları test ettim. Yaklaşık 20 km yol gittim ve bu sırada CarPlay'i kullandım. Üstelik bununla da yetinmedim akşam saatlerinde de birkaç deneme yaptım. Bu arada harita(ya da navigasyon ne derseniz artık) da açıktı. Uygulamalardan Spotify'ı denedim. Aynı zamanda telefonla konuştum ve mesajlarıma da şöyle bir göz attım. CarPlay'in iOS 7 gibi düzenlenmiş tasarımı gözü yormayan nitelikte. Tıpkı iOS 7 gibi düz, saydam ve siyah-beyaz ağırlıklı. Fakat CarPlay için yazılan uygulamalardan henüz fazla yok. Ancak ilerleyen zamanlarda bu uygulamaların artacağını tahmin ediyorum.
Ama merak ettiğim bir konu var. Bu konu CarPlay'in gelecekte güncellenip güncellenmeyeceği.
Her neyse konuyu dağıtmadan kısaca deneyimlerimi anlatayım. CarPlay'i iPhone 5 üzerinden denedim. Aslında ilk başta CarPlay'i garipsedim. iOS'e benzemesine karşın ilkel bir iOS 7'ye benziyordu (:D). Öncelikle harita uygulamasını denedim. Biraz geliştirilmesi gerekse de yeterli sayılır. Ama haritanın kullanıcı arayüzü bayağı hoşuma gitti. CarPlay'in beğendiğim bir diğer yönü de iPhone ile çok çabuk uyum sağlıyor. iPhone mesaj geldiği anda CarPlay'e de geliyor. Herhangi bir gecikme söz konusu değil. Telefon uygulaması ise bir ayrı güzel. Ses gayet net geliyor ve karşı tarafa ulaşıyor. Yazılı mesajları ise sesli olarak cevaplamak mümkün. İngilizce olarak cevapladığımda aksanımdan olsa gerek bazı kelimeleri yanlış yazsa da başarılı denebilir. Bence sesli cevaplama ile birlikte yazılı cevaplama seçeneği de olabilirdi. Telefon uygulaması ise klasik iOS 7 telefon uygulamasının arayüzüne sahip. Müzik uygulaması da klasik iOS 7 arayüzüne sahip. Tabi ki çok hoş görünüyor. Ayrıca CarPlay'in popüler uygulamalarından biri olan Spotify'ı denedim. iOS uygulamasından farkı yok. Nitekim CarPlay için de bir App Store yapılsa güzel olur diye düşünüyorum. 
Sonuç olarak CarPlay bu haliyle şimdilik yeterli. Bence gelişime açık bir platform. Bakalım ilerleyen zamanlarda Apple CarPlay ile başka neler yapacak.

Sizce CarPlay gelişime açık mı? CarPlay ile başka neler yapılabilir?


Bu yazıyı paylaşabilirsiniz!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder